Vi hjälper SL med deras konsumentupplysning

Förra veckan skrattade vi gott åt SL:s senaste antiplankningsalster. Nu har denna eminenta film fått en uppföljning med en reklamkampanj i kollektivtrafiken. SL har fyllt kollektivtrafiken med affischer på personer med plankor istället för huvuden, antagligen för att markera att de inte längre tycker att plankare är ohyra, utan snarare spånhuvuden eller något liknande trevligt. Förutom den fina bilden så är SL även frikostiga nog att delge oss resenärer lite information om att olika saker i kollektivtrafiken (typ papperskorgar) kostar pengar.

adbust2

Eftersom vi hellre argumenterar med fakta än smutskastningskampanjer har vi valt att enbart förbättra SL:s information på affischerna. Därför har vi tagit fram nya informationsklistermärken att klistra på SL:s affischer där vi kortfattat förklarar hur mycket pengar SL slösar bort bara för att kollektivtrafikanterna ska få visa upp sina färdbevis. Klistermärkena bygger på vår senaste rapport Till varje pris?, och är en del i vår strävan att hjälpa SL med sådant de inte riktigt klarar själva, till exempel fakta och konsumentupplysning.

adbust2

Läs mer

2 kommentarer

2 kommentarer på “Vi hjälper SL med deras konsumentupplysning

  1. Jaha! Jag trodde det var en upplysning om att de som jobbar bakom GL är lika mycket människor som vi som åker med kollektivtrafiken, bara det att de egentligen är träskallar, but still human…

  2. Sa dom inte i sin film att en vagn gick lös på 30 miljoner? På planschen stod det 35. Och i kommentaren till redan nämnda film påpekas att en vagn kostar 20 miljoner..Gulligt att dom höjer priset lite åt gången..

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.