FAQ – Vanliga frågor & svar

FAQ  – Svar på vanliga frågor.

Jag har precis fått en tilläggsavgift, kan jag bli medlem i P-kassan och få den betald?

Nej, du måste vara medlem. P-kassan fungerar ungefär som en försäkring. Försäkringsbolaget betalar enbart ersättning om du har ett försäkringsavtal. På samma sätt fungerar P-kassan, du måste vara medlem för att få din tilläggsavgift betald.

Har ni klistermärken man kan få?

Klistermärken beställer du kostnadsfritt inom hela Sverige genom att trycka här.

Har mitt medlemskap gått ut än? Har ni betalat min böter ännu?

Vi har en inloggning som du kan logga in på för att kolla om ditt medlemskap gäller eller om din böter har blivit betald. Vi uppdaterar dessa på onsdagskvällar, så om du nyligen köpt ett nytt medlemskap så kommer det att dröja tills nästa onsdag innan du kan se den. Tryck här.

Jag har ingen inloggning, hur får jag en?

Om du inte har en inloggning, men är medlem, mejla dina personuppgifter till gbg@planka.nu eller sthlm@planka.nu beroende på i vilken stad du är medlem i.

Gäller Stockholms P-kassa också på pendeltågen mellan Uppsala-Sthlm?

Hej! Det stämmer att du även är försäkrad vid Arlanda, Knivsta samt Uppsala station på pendeltågen.

Polisen gav mig en ordningsböter, betalar ni den?

Nej. Vi betalar inte ordningsböter, bara tilläggsavgifter som du får av SL:s biljettkontrollanter.

Hur varnar jag mina medresenärer för biljettkontrollanter? Hur ser jag varningar?

Hej! Både i Stockholm samt i Göteborg finns rätt stora varningsgrupper där du kan gå med i genom Facebook. Tryck på länkarna för att komma dit: Stockholms-varning / Göteborgs-varning.

Hur behandlar ni mina personuppgifter?

För att komma till vår integritetspolicy tryck här.

Har ni youtube, instagram eller twitter?

Vi har både en youtubekanal, en instagramprofil samt ett twitterkonto. 

Har du fortfarande inte fått svar på din fråga? Mejla oss!

Planka.nu Göteborg: gbg@planka.nu

Planka.nu Stockholm: sthlm@planka.nu