Förtydligande av P-kassans regler

Vi vill förtydliga vissa saker vad det gäller medlemskapet i p-kassan. Vissa saker har tidigare varit otydliga, och ofta har vi valt att tolka saker så generöst som möjligt. Men då antalet medlemmar i p-kassan blivit stort och administrationen blivit större kommer vi strama åt och bli hårdare på de regler som gäller.

För det första gäller månadsmedlemskap och halvårsmedlemskap per kalendermånad och inget annat. Betalar du medlemskap den 5:e en månad och inte anger annat gäller medlemskapet från den dag vi får pengarna till den sista samma månad. Får vi pengarna den 25:e eller senare en månad gäller de från den första till den sista nästkommande månad. Samma sak gäller halvårsmedlemskapet fast sex månader framåt istället för en. Ett tips är att jämna ut sitt medlemskap med veckomedlemskapet.

Vidare är det av yttersta vikt att man skickar in boten så fort man kan efter man fått den! Man måste skicka med både postgirokortet och kontrollrapporten! Slöar man och får en påminnelse från eurocredit med påminnelseavgift på 50:- betalar vi den endast om kontrollrapportern medföljer i samma kuvert! Med andra ord betalar vi inte påminnelsen om du redan skickat in kontrollrapporten med det första inbetalningskortet, för då är den redan betald! Vi betalar heller inte längre tilläggsavgiften! För att vi ska betala en bot på mer än 800:- måste man betala in övriga pengar till oss, förslagsvis i samma kuvert eller via postgirot med en not om när detta har skett! Det är alltså viktigt att du betalar så fort du kan!

Får du trots att du skickat in bot och kontrollrapport till oss en påminnelse kan du ignorera denna. Vi betalar din bot, och orsaken till att du får en påminnelse är att SL är snabba på att skicka påminnelser och att både posten och postgirot tar några dagar på sig att administrera betalningarna. Du behöver inte vara orolig.

Tänk också på att det är bra att ange sin fullståndiga adress och telefonnummer på en extern lapp när du skickar in boten. Då har vi lättare att kontakta dig om det skulle vara något problem.

När du betalar via internet och dina personuppgifter inte får plats i meddelande/OCR-fältet ska du istället maila in dem till oss. Men istället för att maila den vanliga mailen ska dessa från och med nu mailas direkt till sthlm@planka.nu.

Kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.