SL:s visioner inför 2005

Hej SL!

Vi tänkte bara påminna Er om Era ambitioner inför nästa år.

Vision
SL ska erbjuda Europas bästa kollektivtrafik år 2005.

Marknadsmål
Resandet med SL ska öka. Fram till och med år 2004 ska antalet SL-kunder öka med 100 000, vilket innebär en ökning av antalet resor med 15 procent under en vanlig vardag. Nöjda kunder reser mer. Andelen nöjda kunder ska öka. Genom att erbjuda en attraktiv SL-trafik kan vi behålla våra nuvarande kunder och vinna nya.

Vi tror nämligen inte att ni kommer att lyckas nå dessa mål med nuvarande medel. Som det ser ut idag har ni höjt priserna och planerar dra ner på turtäthet och service. De ekonomiska prioriteringarna ser ut så att ni satsar pengar på bland annat beväpnad personal och mer svårforcerade spärrlinjer som minskar tillgängligheten och toleransen i kollektivtrafiken. De höjda priserna kommer med stor sannolikhet, som vi redan påpekat, ge minskat antal resenärer och minskade intäkter. Och att tro att högre priser för sämre turtäthet gör resenärerna nöjdare faller på sin egen orimlighet.

Hur har ni tänkt lösa detta egentligen? Eller är det kanske dags att tänka om?

Vänliga hälsningar planka.nu

Kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.